Go to Top

Stående stilling

Stående stilling

Her følger en gennemgang af hvordan du kan stå på en sund og naturlig måde: 8

Giv slip i knæene, så knæskallen sidder frit udenpå knæleddet. Hvis du overstrækker dine knæ vil knæskallen gå op mod låret og vægten vil gå tilbage mod hælene.

Du skal heller ikke hænge i dine knæ så de er for bøjede. Lårbensknoglen og under-bensknoglerne skal balancere i knæleddet.

Stå med parallelle fødder og lige meget vægt på begge fødder, mærk puden bag store- tåen, linjen fra lilletå til hæl og hælen. Hav vægten ligelig fordelt. Giv slip i fodsålerne og lad dine fødder smelte ned i underlaget.

Lad bækkenet være i balance, så bækkenbunden peger lige ned mellem fødderne.

Tænk toppen af hovedet op og slip i hoved-nakkeleddet, som sidder inde bagved svælget i øreflip højde. Lad ansigtet vende frem, ligesom når du hilser på nogen og giv slip i dine kæbeled.

Vær naturlig rank, lad fødderne smelte ned i underlaget, lad toppen af hovedet peger op og slip skuldrene, så skulderbladene pege ned mod baglommerne, slip i bryst-kassen, slip i maven og lad dine arme hænge. Lad åndedrættet være så frit som muligt.

Resume:

• Slip i knæene.
• Hav parallelle fødder i balance, der smelter ned i underlaget.
• Hav bækkenet i balance.
• Tænk toppen af hovedet op, slip i hoved-nakkeleddet, vær naturlig rank.
• Slip brystkasse, skuldre, arme og lad åndedrættet være frit.